Тиждень математичної грамотності

У нашій школі з 20 по 25 жовтня 2025 року пройшов тиждень математичної грамотності.
У рамках Тижня математичної грамотності у 8-9 класах відбувся інтегрований урок-гра «Історія в цифрах», який об’єднав два цікаві предмети історію та математику. Під час заняття учні виконували завдання на кмітливість, логіку: обчислювали дати історичних подій, визначали хронологічну послідовність, розв’язували математичні приклади, пов’язані з фактами історії України, виконували завдання історичного крос – нумеру. Урок пройшов у формі гри, що сприяло розвитку інтересу до навчання, уміння працювати в команді та застосовувати знання з різних галузей у практичних ситуаціях.
Для учнів 5-7 класів було проведено гру «Історичний час і простір». Під час гри діти з захопленням виконували завдання: з’єднували елементи історичного лото, впорядковували терези, додавши століття, встановлювали хронологічну послідовність історичних подій, з’єднували пазли років та століть, виконували завдання з картографії та хронології. Захід продемонстрував, що історія може бути цікавою навіть у цифрах, а математика — незамінною помічницею у пізнанні минулого.
Під час проведення Тижня математичної грамотності вчителем Стьопіною Т.М. було проведено на уроках української мови в 5-А, 6-А, 9-А класах такі заходи: «Лічба слів», «Аналіз довжини слів», «Розгадування кодів». Учні підрахувати кількість слів у тексті; сортували списки слів за їх довжиною, позначали кількість букв у кожному слові; виконували завдання, де необхідно розгадати фразу, яка зашифрована за допомогою математичних чисел.
На уроках української літератури учні порівнювали кількість слів, які учень може прочитати за певний час, визначали середню швидкість читання («Вивчення часу»); підраховували кількість слів у вірші, співставляли, у кого в класі найкоротший, а у кого найдовший вірш («Обчислення кількості слів»); рахували, скільки разів певний персонаж з’являється у книзі («Статистика персонажів»).
На уроках образотворчого мистецтва створювали малюнки, використовуючи геометричні фігури (квадрат, трикутник, коло тощо), обчислювали їх периметр («Геометричний малюнок»). Переглянули презентації творів мистецтва, де використовуються геометричні фігури, впізнавали і описували ці форми («Геометричні форми у мистецтві). Вивчали колірну гаму та змішували кольори, розраховували пропорцій для утворення нового кольору («Математичний аналіз кольору»). Створювали малюнки, дотримуючись певних розмірів і пропорцій. Намалювали вежу, де висота має бути удвічі більшою за ширину («Розмір і пропорції»).
Проведення фокусованого навчання тижня математичної грамотності на уроках технології є чудовою можливістю для міжпредметної інтеграції, яка поглиблює розуміння учнями практичного застосування математики в реальному світі та в технологічних процесах. Головна мета такого тижня — показати взаємозв’язок математичних знань із технологічною діяльністю, розвинути пізнавальний інтерес, логічне мислення та навички розв’язання практичних завдань. Під керівництвом вчителів Заєць Т.В. та Рашевської О.Я. учні активно працювали протягом тижня, виконуючи цікаві завдання. Створили та виготовили настільну гру «Хто перший?» та весело грали, вітаючи переможця. Вирішували математичні приклади, орієнтуючись на завдання таблиці з зображенням геометричних фігур. Вирізали та склеювали шаблони, створюючи об’ємні геометричні фігури. Виконували завдання з аплікації «Математична мозаїка» та інші цікаві завдання.
Під час проведення Тижня математичної грамотності вчителем музичного мистецтва Муржак Н.Г. для учнів 5-8 класів були проведені завдання «Відгадай кількість виконавців», «Пригадай і обери», які були направлені на виявлення спільних закономірностей елементів музики й математики; розвиток логічного й абстрактного мислення, творчих здібностей. Завданням цих вправ було дати уявлення учням про цілісність світу і взаємозв’язок шкільних предметів; виховувати інтерес до предметів математика і музика.
Під час проведення Тижня математичної грамотності вчителем математики Судак О.Л. було організовано низку заходів, спрямованих на розвиток логічного мислення, творчості та практичного застосування математичних знань. Протягом тижня проводилися тематичні дні, присвячені різним напрямам математики — геометрії, статистиці та дробам. Учні виконували цікаві завдання, брали участь у математичних челенджах і пікніках, що сприяло підвищенню мотивації до навчання.
Для учнів 1-го та 3-го класів цей період був наповнений практичними завданнями та ігровими формами навчання. Щоранку вони занурювались у світ логіки завдяки математичним казкам на ранковим зустрічам. Активні настільні ігри допомагали дітям розвивати швидкий усний рахунок та стратегічне мислення. А на практиці школярі вчилися вимірювати предмети навколо, зокрема, точно визначати розміри своїх парт.
Під час тижня фокусованого навчання з математики на заняттях із соціально-побутового орієнтування учні розв’язували практичні задачі, пов’язані з повсякденним життям. Менші вчилися складати свій розпорядок дня користуючись годинником, старші вчилися обчислювати витрати на покупки, планувати сімейний бюджет і користуватися грошима. Такі заняття допомогли дітям зрозуміти, як математика застосовується у реальних життєвих ситуаціях.
В рамках Тижня математичної грамотності вихователем Шпиньовою А.Л. були проведені різноманітні заходи, спрямовані на формування здатності учнів застосовувати й інтерпретувати математику в різних її контекстах. Було проведено тематичну гру “Математична подорож”, проєкти “Математика в професіях “, “Математика в повсякденному житті “.
У рамках Тижня математичної грамотності для учнів 7-А класу вихователем Орловою-Замулою М.В. було проведено виховну годину “Математика – цариця наук”. У ході заняття учні не тільки дізналися про видатних математиків світу, а й із захопленням розгадували математичні ребуси, грали в тематичні цікаві ігри.
У рамках Тижня математичної грамотності для учнів 1-3 класів вихователем Волох М.В. під час виховних занять були проведені різні вправи “Математичні рухливі ігри», «Кибик-рубик», «Математичне коло», «Цікава математика». Учні власноруч виготовили кубик-рубик та з захопленням пограли у цікаву гру, де його використали. А виконання вправи «Математичне коло» підняло дітям настрій та принесло ряд позитивних емоцій.
З метою зацікавлення учнів математикою, в 9-А класі було організовано захід “Математичні цікавинки”, який продемонстрував, що ця наука сповнена не лише логіки, а й справжніх пристрастей та дивовижних відкриттів. Щоб подолати поширене уявлення про математику як “нудну” чи “нецікаву” дисципліну, дітям були представлені яскраві факти, що охоплювали різноманітні аспекти самої математики та її багатогранної історії.
На уроках української мови та літератури з вчителем Потомахою Н.Г. учні 7-а класу відгадували кросворди, учні 8класу розшифровували анаграми, учні 10 класу рахували персонажів твору.
На уроці географії з вчителем Судак Т. В. учні вивчали часові пояси та обчислювали різницю в часі між різними містами світу, на уроці фізики учні аналізували різні ситуації в системах, де застосовується закон збереження та робили висновки про консервативність фізичних процесів.
Базілевський Станіслав під час математичного тижня грамотності з вителем Івженко В.П. закріплював рахунок в межах 20, а Козуб Єлизавета вивчала дроби.
Вчитель трудового навчання Кирилюк О.Є. у рамках тижня провела з ученицею Новіковою М. виготовлення модульного оригамі з бумаги “Ваза фруктівниця” , а Шпунер А.Є. з учнями 8-А,9-А класів – модульного оригамі «Полуниця і тюльпан».
В рамках Тижня математичної грамотності вихователь Шерстюк С.Б. провела з учнями виховної групи 8-А, 9-Б класів наступні виховні заходи: діти змагалися на швидкість розв`язання логічних та цікавих математичних завдань; “Задач від кухаря”; провели квест “Лабиринт” та у вигляді гри розрахували “Сімейний бюджет”.
У 2-А та 4–А класах був проведений тиждень математичної грамотності, учні пригадали число 20, відзначали Міжнародний день кухаря, також пригадали персонажів казки “Рукавичка”, їх кількість, розв’язували приклади від лисички та білочки.
В рамках Тижня математичної грамотності з учнями 4-5 класів були проведені виховні заходи: круглий стіл “Математичні цікавинки”, майстер-клас “Склади діжку з кульками”, розмальовки “Розв’яжи та намалюй”, ребуси та анаграми.
На уроках природознавства з учнями 5-А класу проведені вправи: задача “Розрахунок площі листка для визначення кількості виділеного кисню”; “Аналіз і підрахунок пульсу людини при фізичних навантаженнях” ; розв’язання задач, креслення діаграм “Забруднення атмосфери у містах України”.
Під час уроків фізичної культури з вчителем Проскурою І.М. діти використовували геометричні концепції для створення різних рухових вправ, які допоможуть їм краще розуміти форми та взаємозв’язок з рухом. Будували геометричні форми в рухових вправах.
Вчитель Шалімова О.П. з ученицею 2-а класу Любашевською Миланою провела математичну гру, спрямовану на закріплення навичок лічби, формування поняття про число та розвиток уважності, математичної грамотності через зв’язок абстрактного числа з реальними предметами.

